- Úvod >>
- Úpravy áut pre ZŤP osoby >>
- MERO 2 - MECHANICKÉ RUČNÉ OVLÁDANIE BRZDY A PLYNU
Mechanické ručné ovládanie brzdy a plynu pre ŤZP - MERO 2
MERO 2 - MECHANICKÉ RUČNÉ OVLÁDANIE BRZDY A PLYNU
Mechanické ručné ovládanie brzdy a plynuMERO 2 je certifikovaný systém ručného ovládania, ktorý sa používa prevažne pri automobiloch s automatickou spojkou alebo prevodovkou. U vozidiel s manuálnou převodvokou doplníme elektronickú spojku. MERO 2 je úplne variabilný systém, ktorý sa dokáže prispôsobiť typu automobilu aj handicapu vodiča. Vďaka týmto možnostiam sme schopní ručné ovládanie automobilu vyrobiť priamo na mieru a nastaviť ho podľa potrieb užívateľa vozidla.
Vďaka certifikácii a povolenia z ministerstva dopravy si môžete byť istí, že do vášho vozidla kupujete naozaj spoľahlivý systém riadenia. Bežný servis vykonávame v našej prevádzke úplne zadarmo po celú dobu životnosti zariadenia. Aby ste si boli istí, že systém plne ovládnete, môžeme pre vás v autoškole zaistiť tak zvanú "kondičnú jazdu", kde sa naučíte MERO 2 používať.
Výhody systému MERO 2
- absolútna spoľahlivosť
- certifikácie a povolenie ministerstva dopravy, homologácia na viac ako 300 typov vozidiel
- možnosť variability páky, ktorá môže byť na ľavej či pravej strane
- systém je možné použiť ako samostatné ovládanie brzdy alebo spojky
- pri vozidlách s manuálnou prevodovkou doplníme Elektronické spojku
- možnosť získania príspevkov na systém vďaka legislatíve
- páka obsahuje štandardne aretáciu brzdy (u páky vľavo nie je nutná)
- možnosť väčšieho tlačidlá aretácie brzdy pre quadruplegika
Systém ponúka početné možnosti úprav
Systém MERO 2 je opatrený pákou, ktorá ovláda brzdu a plyn. Podľa potreby je možné mechanické ručné ovládanie brzdy a plynu umiestniť z ľavej alebo pravej strany volantu a tvarovať ju podľa vozidla i zákazníka.
Páku je možné taktiež duplicitne doplniť elektronickým krúžkovým plynom. Páku možno využiť aj samostatne ako brzdu alebo mechanickú spojku.
Spôsob ovládania brzdy a plynu
Brzda sa ovláda vždy od volantu k palubnej doske, pretože pri brzdení je tento pohyb prirodzený. Ovládanie plynu je štandardne ovládané z nulovej polohy páky ťahom dole. Tlakom ruky dole je vykonávaný nenáročný pohyb. Pri pridávaní plynu podľa volantu dole môžeme ovládať nezávisle pedál brzdy. V prípade automatickej spojky toto riešenie umožňuje plynulý rozjazd do svahu.
Na páke tohto ručného ovládania je tiež umožnené nastaviť pridrží plynového ovládača. Brzdu môže vodič aretovať v zabrzdenej polohe tlačidlovým ovládačom. Jedná sa o jednoduché ovládanie, ktoré nerobí problém ani vodičom s postihnutím jemnej motoriky prstov.
Ovládanie plynu si zvolíte sami
V prípade, že vodič potrebuje brzdu alebo plyn samostatne, je možné páku brzdy doplniť akúkoľvek páčkou plynu, otočnou rukoväťou plynu, zvoliť krúžkový elektronický plyn vo volante, alebo jeho Packová variantu.